Założenie własnego food trucka
Zdrowie Grzegorz Marynowicz - 23-11-2019

Założenie własnego food trucka

Jest to bardzo fajna opcja dla ludzi, chcących poszerzyć swoje horyzonty w gastronomii. Przedsiębiorstwo w formie food trucka przyciąga wielu chętnych, mających świadomość, że nie jest to prosty kawałek chleba, który głównie uwarunkowany jest warunkami atmosferycznymi. Obecnie w Polsce zarejestrowano od 1300 do 1500 food trucków, a ich liczba stale rośnie.

Kilka słów o inwestycji

Koszt takiej inwestycji zależy od pojazdu. Ceny takiej ciężarówki wahają się od 30 do 200 tysięcy złotych, dodatkowo wlicza się koszty przebudowy takiego trucka. Wszystko zależy także od tego, czy od początku chce się podejść do tematu profesjonalnie. Wówczas wymaga to specjalnego brandu, co wymaga kolejnych kosztów. W budżecie należy przeznaczyć miejsce na sprzęty gastronomiczne, uzależnione są one od tego jakie dania chcemy serwować. Warto wziąć pod uwagę możliwości techniczne danego trucka, czy jest możliwość podłączenia się do prądu czy wody. W koszty wlicza się wszelkie organizacyjne kwestie, czynsz za użytkowanie miejsca oraz koszty eksploatacji ciężarówki. Najwięcej kosztów pochłonie początkowe zatowarowanie.

Założenie własnego food trucka

Inne kwestie związane z prowadzeniem food trucka

Na początku, by food truck mógł rozpocząć swą działalność wymaga się odbioru ciężarówki przez pracownika z sanepidu. Osoby pracujące muszą posiadać książeczkę potwierdzającą posiadanie badań sanitarno-epidemiologicznych. Ważna jest wiedza na temat unijnych wymagań. Zwykle food trucki nie mają możliwości wytwarzania jedzenia w ciężarówce, gdyż wymaga to specjalnej kuchni. Plusem jest to, że miejsce nie ma żadnego wpływu, chodzi by było wśród dużej społeczności. Zwykle znajdują się one niedaleko imprez, studentów czy kurortów turystycznych. Największe dochody food trucki posiadają w weekendy. Niesłychanie ważna jest pogoda w tym biznesie, deszczowa pogoda i zbyt gorące temperatury nie sprzyjają w prowadzeniu własnego food trucka. Jest to tzw. sezonowy biznes, ponieważ sprzedaż zwykle odbywa się w miesiącach od kwietnia do października.