Zasady sporządzania firmowej korespondencji
Biznes Grzegorz Marynowicz - 01-02-2020

Zasady sporządzania firmowej korespondencji

Oczywiście nikogo nie zdziwi fakt, że żyjemy w czasach dużego rozwoju elektroniki. Ma ona ogromny wpływ na różne aspekty naszego życia. Wykorzystujemy ją do komunikacji na wiele sposobów. Mimo że poczta elektroniczna zastąpiła tradycyjne papierowe listy, nie należy zapominać o zachowaniu pewnego rodzaju zasad, szczególnie gdy mówimy o komunikacji służbowej.

Określenie tematu wiadomości

Z pewnością nikogo nie zdziwi fakt, że komunikacja elektroniczna ma ogromne znaczenie dla całego biznesu. Pisanie służbowych wiadomości ma za zadanie reprezentować nie tylko danego pracownika czy menedżera, ale przede wszystkim całe przedsiębiorstwo. Poczta elektroniczna powinna być wykorzystywana jako sposób na budowanie interesujących relacji biznesowych. Zanim zabierzemy się do formułowania treści wiadomości, niezbędne jest uzupełnienie pola temat. Całość powinna być zwięzła oraz stanowić myśl przewodnia dalszych treści. Poczta elektroniczna wymaga uzupełnienia tego pola i nie należy go w żaden sposób unikać. W przypadku, gdy nie zostanie ono uzupełnione, nasza wiadomość może zostać zignorowana przez odbiorcę lub po prostu zostać uznana za spam. Jak widać, niezbędne jest uzupełnienie pola tematu.

Zasady sporządzania firmowej korespondencji

Ważne zasady dotyczące służbowych wiadomości

Poczta elektroniczna to naprawdę bardzo ciekawe rozwiązanie w biznesie, jednak niezbędne jest stosowanie się do wielu ważnych zasad, które wpływają na wizerunek całej firmy. Najważniejszym aspektem jest to, że firmowa korespondencja internetowa nie powinna zawierać żadnych błędów ortograficznych czy też gramatycznych. W wielu przypadkach takie błędy mogą spowodować niezrozumienie treści oraz budowanie negatywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Poczta elektroniczna wymaga przekazywania krótkich oraz dokładnych wiadomości. Z pewnością nikt z nas nie lubi czytać wypracowań na wiele stron. Przekazując wiele informacji, warto stosować różnego rodzaju wypunktowania czy podkreślenia, które mają za zadanie zwrócić uwagę odbiorcy na konkretne wiadomości. Niezbędne jest również sprawne odpowiadanie na pojawiające się wiadomości, ponieważ zapewni to ciągłość korespondencji pomiędzy kontrahentami.