Płeć żeńska przyszłością dużych przedsiębiorstw
Biznes Sandra Kula - 29-11-2019

Płeć żeńska przyszłością dużych przedsiębiorstw

W Konferencji  Women in Tech Summit wzięło udział rzesza ilość kobiet, które brały udział w różnych panelach, wysłuchując dużej liczby ekspertów. Całe wydarzenie zgromadziło ogromną ilość kobiet, pochodzących z różnych krajów. Ekspertkami były osoby płci żeńskiej, które na co dzień zajmują najwyższe stanowiska w dziedzinie mediów, technologii oraz nauki, które mówiły o swoich doświadczeniach i o perspektywie kobiet w dzisiejszym biznesie.

Konferencja Women in Tech Summit

Została ona zorganizowana przez Fundację Edukacyjną Perspektywy. Jedną z uczestniczek była minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Według niej płeć żeńska należy do grupy osób lepiej wykształconych, ponieważ przedsiębiorczość występuje w języku polskim jako rodzaj żeński. Stanowią one większą połowę osób wykształconych, większość z nich podjęła studia na politechnikach. Swą obecnością również zaszczycili ambasador Stanów Zjednoczonych Georgette Mosbacher oraz prezydent miasta Warszawy, Rafał Trzaskowski. Pani Mosbacher podkreślała, że kobiety winny nigdy nie tracić wiary w siebie, być autorytetem dla siebie, by nie pozwolić sobie, że do czegoś kobiety nie są stworzone oraz o tym, iż nie wolno kobietom umniejszać ich wartości.

Płeć żeńska przyszłością dużych przedsiębiorstw

Organizacja paneli

Konferencja trwała 2 dni. Podczas niej zorganizowano panel, który uwzględnił kobiety na najwyższych stanowiskach w bardzo dużych przedsiębiorstwach. W tym panelu prelegentką była Magdalena Chidzikiewicz, dr Liz Borowksy, Kamila Kaliszyk oraz Anthony Crawford. Pani Chodzikiewicz jest osobą z zarządu firmy Polska Press Grupa. W pracy zajmuje się dziedziną online oraz cyfryzacją działalności. Jej szefową jest kobieta, co zdaniem pani Magdaleny ma wpływ na perspektywę patrzenia na kobiety w firmie oraz na świecie. Jej zdaniem najlepsza firma to taka, w której występuje zróżnicowanie pod kątem płci. Pomimo pozytywnego wpływu kobiet, mężczyźni także są potrzebni. Taki model przynosi najlepsze korzyści. W trakcie tego panelu dużą wagę poświęcono problemowi marginalizacji kobiet w biznesie oraz przyznaniem, że takie działania są bardzo nieroważne.