Większość firm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez samochodów. Flota zapewnia pracownikom mobilność, pozwala terminowo realizować zlecenia i dostarczać towary do klientów, a także pozytywnie wpływa na sam wizerunek przedsiębiorstwa. Z jej utrzymaniem i zarządzaniem wiąże się jednak sporo wyzwań, nic więc dziwnego, że wiele przedsiębiorstw szuka alternatywy – rozwiązania, które pozwoli im zmniejszyć wydatki i obowiązki związane z korzystaniem z firmowych aut. Może się nią stać carsharing dla firm.
Na czym polega usługa carsharing?
W ostatnich latach coraz więcej firm poszukuje oszczędności w poszczególnych sferach swojej działalności. Jedną z nich jest flota samochodowa, z której utrzymaniem wiążą się zwykle wysokie koszty. Składa się na nie m. in. zakup paliwa, koszty parkowania i poruszania się po płatnych drogach, wydatki na ubezpieczenie, przeglądy techniczne, a także naprawy, zakup części zamiennych i inne, często niemożliwe do przewidzenia z góry wydatki. Oprócz tego, firma musi także ponosić koszty związane z zarządzeniem flotą, za co zwykle odpowiedzialni są dodatkowi, opłacani z tego tytułu pracownicy.
Wszystkich tych problemów i wyzwań można jednak w prosty sposób uniknąć – wybierając carsharing dla firm. Jest to nowoczesna usługa stworzona specjalnie z myślą o klientach biznesowych, którzy nie wyobrażają sobie funkcjonowania swojego biznesu bez pojazdów. W jej ramach firma może wynająć potrzebne jej auta, które zapewnią pracownikom mobilność i punktualność, a także terminowo dostarczą zamówienia we wszystkie wskazane miejsca.
Carsharing dla biznesu i związane z nim korzyści
Z carsharingiem dla firm wiąże się szereg korzyści. Należy do nich oszczędność pieniędzy – firma nie musi już utrzymywać własnej floty samochodowej ani ponosić związanych z tym wydatków z własnej kieszeni. Może za to wybrać z pojazdy dostosowane do jej potrzeb biznesowych i korzystać z nich wtedy, kiedy ich naprawdę potrzebuje. Stworzoną w ten sposób flotą można wygodnie zarządzać za pomocą specjalnego panelu, który pozwala na weryfikację pojazdów, a także ich przypisywanie do poszczególnych użytkowników.
Przedsiębiorstwa, które zdecydują się na przejście na carsharing dla firm, będą miały także pozytywny wpływ na środowisko. Ma to szczególne znaczenie dla tych z nich, które pragną jawić się jako proekologiczne zorientowane, chętnie korzystają z przyjaznych naturze rozwiązań oraz systematycznie wdrażają kolejne przyjazne środowisku inicjatywy. Usługa carsharingu pozwoli im dodatkowo na ograniczenie śladu węglowego oraz zapewni korzystanie z przyjaznych naturze aut elektrycznych.
Carsharing dla firm ma szansę świetnie sprawdzić się także w ramach dodatkowego benefitu dla pracowników. Dzięki tej usłudze przedsiębiorstwo będzie mogło lepiej zatroszczyć się o potrzeby zatrudnionych w jego szeregach osób, zapewniając im m. in. wygodny dojazd do pracy, na spotkania służbowe czy powrót do domu. Ekologiczny i nowoczesny sposób podróżowania w firmie może okazać się także świetnym sposobem na przyciągnięcie do firmy lepszych kandydatów do pracy, a jej samej pozwolić na pozytywne wyróżnienie się na tle konkurencji.