Dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny. Stanowi często wyzwanie dla lokalnych firm, zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynają działalność i mają napięty budżet. Na szczęście Internet oferuje lokalnym i małym przedsiębiorcom tanie, ale skuteczne rozwiązanie dla ich potrzeb marketingowych.
Załóż blog biznesowy
Blog biznesowy jest często pomijaną strategią marketingową online. Warto jednak o nim pamiętać. Blog zwiększa ruch do Twojej witryny, a tym samym ma pozytywny wpływ na SEO. Pozwala łączyć markę z odbiorcami i buduje pozycję lidera. Pamiętaj, by aktualizować go tak, często, jak to tylko możliwe.
Poproś o polecenia
Nie wstydź się prosić klientów o polecenia. Wiele osób twierdzi, że jest gotowa wystawić pozytywną opinię, jeśli zostanie o to poproszona. Jednak bardzo niewiele zrobi to samodzielnie, bez zachęcania.
Dzięki poleceniom łatwiej przyciągniesz nowych klientów. Jeśli o nie nie poprosisz, tracisz szanse.
Buduj relacje
Pamiętaj, że utrzymanie klienta jest o wiele tańsze niż zdobycie nowego. Dlatego tak ważne jest, by budować silne relacje z klientami. Jednym ze skutecznych sposobów jest e-mail marketing. Poproś osoby odwiedzające sklep lub witrynę o swój adres e-mailowy. Zadbaj też o to, by komunikacja była pouczająca, pomocna i profesjonalna. Twoi klienci oczekują wartościowych treści.
E-mail marketing to najstarsza forma marketingu internetowego i wciąż się rozwija. Korzystając z tego narzędzia, możesz reklamować specjalne oferty, wyróżniać treści lub promować wydarzenie.
Marketing i reklama w mediach społecznościowych
Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Pinterest i Instagram, mogą świetnie wypromować Twoją firmę. Istnieje kilka kreatywnych sposobów na to, jak wykorzystać je do rozwoju marki.
Możesz publikować linki do interesujących treści, organizować konkursy lub ekskluzywne promocje albo po prostu zadawać pytania. Poproś klientów o opinie na temat nowych produktów lub usług. Zachęć do umieszczania opinii na Twojej stronie internetowej. W ten sposób pokażesz fanom, że są dla Ciebie ważni. Możesz też uruchomić płatne kampanie reklamowe. Są często ściśle ukierunkowane. Pozwalają dotrzeć do użytkowników według zainteresowań, zachowań i innych kwestii.
Podkładki i ramki pod tablice rejestracyjne
Jeśli szukasz spersonalizowanych ramek pod tablice rejestracyjne, zajrzyj na ramki.com.pl. Wyróżniają się wysoką jakością. Farba drukowana jest bezpośrednio na ramce. Można na niej umieścić dużą liczbę informacji. Proponowane ramki są trwałe oraz odporne na różne warunki atmosferyczne i myjnie. Pasują wyśmienicie do wszystkich pojazdów.
Eksperymentuj z platformami fotograficznymi i video
Chociaż Facebook, Twitter i Linkedln mogą być świetnymi platformami. Zwróć też uwagę na Instagram i Pinterest. Pozwalają kreować wizualną strategię marki. Możesz na nich umieszczać zdjęcia produktów.
Większość platform społecznościowych, w tym Facebook, oferuje m.in. wideo na żywo. Na przykład możesz użyć Instagram Stories lub Facebook Live jako punktu sprzedaży. Jeśli chcesz, publikuj na nich samouczki. W ten sposób przybliżysz klientom, jak korzystać z Twoich produktów.
Te filmy i zdjęcia są dostępne w serwisach społecznościowych. Możesz też zwiększyć ich zasięg, dodając do nie tagi, ciekawe podpisy. Zachęcaj fanów do dawania polubień lub pisania komentarzy.