Media społecznościowe są jednym z najlepszych sposobów, by organizacja non-profit mogła znaleźć odbiorców i zaangażować ich w działanie. Platformy, takie jak Facebook i Twitter oferują unikalne spojrzenie na grupę docelową. Pozwalają lepiej poznać ich zainteresowania. Social media pomagają budować społeczności o podobnych poglądach, które osobiście będą wspierać organizację.
Przygotuj plan i jasną strategię
Opracuj roczny plan pracy, który obejmuje okresy szczytu, ale też spokojniejsze, które pozwalają się uczyć i dostosowywać. Natychmiastowa informacja zwrotna z analityki mediów społecznościowych pomaga na bieżąco dostosowywać wiadomości. Daje wgląd w reakcje odbiorców. Pozwala wprowadzać niezbędne zmiany.
Planowanie obejmuje też strategie. Upewnij się, że jest zgodna z innymi działaniami marketingowymi i komunikacyjnymi. Wybierz platformę społecznościową, która ma największe znaczenie dla organizacji i pasuje do Twojego celu. Jest to niezwykle ważne, bez względu na to, czy chcesz rozpropagować fundację, budować społeczność, czy pozyskiwać fundusze.
Jakie są Twoje cele?
Przygotowując kampanie społeczne, zastanów się, co chcesz osiągnąć. Zanim udostępnisz pierwszy post, pomyśl, czy pasuje do Twojego celu. Jakie są konkretne założenia Twojej kampanii? Możesz organizować i mobilizować zwolenników, angażować nowych odbiorców, zbierać fundusze lub rekrutować wolontariusze? A może chcesz osiągnąć wszystkie wymienione cele?
Bez względu na to, jakie są Twoje założenia, musisz je jasno określić i ustalić priorytety. Dostarczaj atrakcyjnych treści. Promuj, rozwijaj i zachęcaj do pozytywnych dyskusji w Internecie. Aktywnie reaguj i wyjaśniaj błędne informacje na temat kampanii. Utwórz sieć zwolenników i przekształć ich w rzeczników. Przygotuj miejsce, w którym można zadawać pytania i rozwiązywać problemy.
Przygotuj jasne komunikaty
Kampania w mediach społecznościowych jest bardzo skutecznym narzędziem. Angażuje odbiorców. Podnosi świadomość społeczną. Pamiętaj o jasnym przekazie. Wtedy zdjęcie lub film przykuje uwagę wielu osób. Skupiając się na kilku jasnych komunikatach, dotrzesz do większej grupy odbiorców.
Poznaj grupę docelową
Nie jest łatwo wysyłać do ogółu społeczeństwa wiadomości na temat molestowania i zaniedbywania dzieci. Ważne jest, by wybrać grupę docelową. Zastanów się, jak możesz do niej dotrzeć. Pamiętaj, że wysyłanie identycznych wiadomości do wszystkich odbiorców nie jest skuteczne. Postaraj się ją spersonalizować. Zastanów się, jakie cechy osobowości mają odbiorcy. Poznaj ich potrzeby i oczekiwania. Wtedy łatwiej do nich dotrzesz.
Co zamierzasz powiedzieć?
Sposób, w jaki rozwiązujesz dany problem, może determinować decyzję danej osoby o zaangażowaniu się w sprawę lub podjęciu działań w Twoim imieniu. Możesz przygotować różne komunikaty dla różnych grup docelowych, ale wszystkie powinny wpasowywać się w nadrzędne ramy i narrację.
Skuteczne ramy będą wyrażać problem w przekonujący i autentyczny sposób. Odwołują się do ogólnych treści. Pokazują, jak można coś poprawić i opisują, co zrobić, by osiągnąć ten cel.