Budowa renomy marki i lojalności klienta. Jak to zrobić w sklepie internetowym?
Biznes Nadia Szczęsna - 29-12-2021

Budowa renomy marki i lojalności klienta. Jak to zrobić w sklepie internetowym?

Utrzymanie klienta kosztuje mniej i jest łatwiejsze, niż pozyskanie nowego. Wie o tym każdy, kto ma jakiekolwiek doświadczenie w handlu. Jednak w jaki sposób utrzymać klientów sklepów internetowych i zachęcić ich do regularnych zakupów? Podpowiadamy, jak to zrobić!

Perfekcyjna obsługa posprzedażowa

Kluczem do tego, aby klient wrócił do firmy, jest zaprezentowanie się mu jako profesjonalny sklep godny zaufania i lojalności. Przede wszystkim jednak nie można pozwolić mu o sobie zapomnieć. Dlatego też dużym błędem jest porzucenie klienta po zrealizowaniu przez niego zamówienia. Nie bez przyczyny renomowane sklepy internetowe towarzyszą klientom na wszystkich etapach realizacji zamówień. Informują o przyjęciu płatności, a później umożliwiają śledzenie paczki aż do momentu jej dotarcia do klienta. Jednak to nie wszystko. Niezbędne jest również podejmowanie innych działań.

 

Profesjonalna obsługa posprzedażowa to także badanie satysfakcji klienta. Wiadomość z krótką ankietą do wypełnienia to przypomnienie klientowi o marce i dokonanych zakupach, a także jego aktywizacja. Warto też poinformować o obowiązujących zasadach zwrotu towaru. Klient powinien poczuć się zaopiekowany, aby docenił markę i firmę jako profesjonalną i taką, której może zaufać.

Niezbędny program lojalnościowy

Chcesz, aby klienci do Ciebie wracali? fachowa obsługa posprzedażowa jest do tego niezbędna, ale z pewnością nie wystarczy. Powinieneś zapewnić klientowi korzyści z tego, że regularnie dokonuje on zakupów w Twoim sklepie. Jak to zrobić? Doskonałym pomysłem jest stworzenie atrakcyjnego programu lojalnościowego. Powinien on dawać klientom realne korzyści z lojalności wobec marki. Zniżki na kolejne zakupy, kody rabatowe czy nagrody rzeczowe to tylko niektóre z propozycji. Scenariuszy jest wiele, a ich wybór zależy od wielu czynników. Dlatego właśnie przygotowaniem programu lojalnościowego powinni zająć się specjaliści, którzy dostosują go do danej branży oraz specyfiki firmy.

Kontakt z klientem

Jeśli klienci mają postrzegać markę jako bliską sobie i godną zaufania, muszą mieć z nią stały kontakt, który będzie się dobrze kojarzył. Budowanie lojalności może trwać długo, jednak pewne narzędzia pozwalają przyspieszyć ten proces. Na pewno przydatne jest prowadzenie bloga firmowego. Pozwala ono nawiązać kontakt z klientem. Jednak jeszcze istotniejsza jest aktywność w mediach społecznościowych.

 

Social media to sposób na nawiązanie bardzo bezpośredniego kontaktu. Zarówno poprzez posty i rozmowę w komentarzach, jak i odpowiedzi w wiadomościach prywatnych. Aktywność w mediach społecznościowych jest korzystna również ze względu na aktywizację użytkowników. Dobrze prowadzona kampania na Facebooku czy Instagramie sprawia, że klienci angażują się w życie firmy, przez co nawiązują z marką jeszcze bliższą więź.

 

Aby osiągnąć sukces w handlu internetowym, pozyskanie stałych klientów jest w zasadzie niezbędne. Warto zatem kierować się wymienionymi powyżej zasadami i skorzystać z udzielonych porad. Ponad wszystko jednak należy zadbać o jakość produktów, aby klienci chcieli regularnie je kupować.

 

Budowa renomy marki i lojalności klienta. Jak to zrobić w sklepie internetowym?