Na co dzień często spotykamy się ze stosowaniem terminów „agencja brandignowa” i „agencja reklamowa” zamiennie. Mimo tego, że działalność obu tych podmiotów w pewnych aspektach może wydawać się do siebie podobna, ich podstawowa działalność oraz cele funkcjonowania są bardzo różne. Czym więc zajmuje się agencja reklamowa, a jakie usługi świadczy agencja brandingowa?
Czym zajmuje się agencja reklamowa i kiedy warto skorzystać z jej usług?
Agencja reklamowa to profesjonalna firma, która zajmuje się prowadzeniem szeroko pojętych działań promocyjnych w mediach i środkach masowego przekazu na zlecenie swoich klientów. Z jej usług korzystają zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa, które pragną powierzyć działania promocyjne swojej firmy profesjonalistom. W szeregach agencji reklamowych pracują specjaliści z zakresu marketingu tradycyjnego i internetowego oraz inni profesjonaliści, którzy od poszewki znają mechanizmy funkcjonowania branży reklamowej oraz są w stanie opracować skuteczną kampanię marketingową promującą produkty lub usługi klienta.
Do agencji reklamowej warto zgłosić się w sytuacji, kiedy marka lub firma posiadają już ugruntowaną pozycję na rynku i niezbędne jest podtrzymywanie jej renomy oraz popularności wśród klientów docelowych. Agencja reklamowa dzięki swoim profesjonalnym działaniom jest w stanie zwiększyć sprzedaż usług, zaprezentować je szerszej grupie odbiorców oraz wspomóc firmę w procesie wprowadzania na rynek nowych produktów. Realizuje to m. in. poprzez przygotowanie odpowiedniej reklamy, opracowanie i wprowadzenie w życie kampanii promocyjnej, określenie grupy docelowej oraz tworzenie długoterminowego planu działania, wedle którego firma powinna postępować w swoich działaniach marketingowych.
Czym zajmuje się agencja brandingowa i do kogo są skierowane jej usługi?
Agencja brandingowa to stosunkowo nowy podmiot na rynku usług związanych z reklamą oraz promocją dla firm. Jest to profesjonalna firma, która zajmuje się tworzeniem wizerunku firm oraz marek. Agencja brandingowa ma za zadanie wykreowanie takiego „obraz” firmy, który będzie dobrze zapadał w pamięć odbiorców, wzbudzał w nich pozytywne skojarzenia oraz wyróżniał się na tle konkurencji. Agencje brandingowe świadczą zarówno usługi budowania wizerunku od podstaw, z których korzystają nowopowstałe podmioty, jak i rebrandingu, czyli przekształcenia lub odświeżenia wizerunku firm i marek już istniejących.
Profesjonalna agencja brandingowa działa na trzech filarach. Pierwszym z nich jest strategia, która polega na dokładnej analizie firmy, jej produktów, usług i branży, w której działa oraz opracowaniu kompletnego i skutecznego planu działania, który przybliży firmę do osiągnięcia jej celów biznesowych. Naming natomiast polega na odpowiednim nazwaniu firmy, jej produktów oraz usług, gdyż dobra i zapadająca w pamięć nazwa jest kluczowa dla zyskania rozpoznawalności oraz dobrej sprzedaży. Na branding składa się z kolei budowanie świadomości marki, czyli ustalenie jej cech, sposobów komunikacji z klientami oraz narzędzi, z których będzie ona korzystała w swojej działalności zawodowej.